Friday, March 21, 2008

teka teki keta keti

macam siti situ sana sini lak. he he he
teka teki hari ini.

dalam sebuah negeri,ada satu cerita..
arakian watak utamanya seorang lelaki..bertubuh sederhana, perawakan pun biasa-biasa saja..apa yang menarik tentang lelaki ini ialah kelembutan bahasanya.kira watak baikla..
lelaki ini mempunyai seorang teman baik(juga seorang lelaki), yang merupakan watak kedua dalam cerita ini..mereka berkawan baik walaupun perwatakan berbeza..(lelaki pertama baik budi dan lelaki kedua sangat hitam wataknya)..

lelaki kedua ini alkisahnya suka bermain-main cinta dengan perempuan dan banyak lagi lah perkara tak elok yang tak sanggup ditulis oleh penulis..malah lelaki kedua selalu mempengaruhi lelaki pertama mengabaikan aweknya dan berpoya-poya dengan perempuan seksi.padahal aweknya tak cari pasal pun dengan lelaki kedua.sehingga stress aweknya itu.


soalannya:
1) patutkah lelaki pertama mendengar kata kawan baiknya itu?

2) patutkah awek lelaki pertama carik sahaja bf lain?

3) apakah nilai2 murni yang boleh didapati dari cerita rakyat di atas?


ohye ade sedikit eye candy untuk mereka.selamat membaca.

untuk lelaki pertama..

saya nak berhenti.
sudahlah.
saya ingatkan saya takkan penat.
entah sejak bila saya sedar
rupanya saya dah tak larat
biarlah
kali ini
tak siapa pun akan berlari
kerana tak ada yang akan mengejar lagi

untuk lelaki kedua.yang ini aku suka!

bersungguh-sungguhlah ini
bertungkus lumus tahu?
saya pandang atas,
saya pandang tepi dan setiap sudut.
mana celah yang kelihatan saya terpa.
sepertinya ada cahaya.
sepertinya mentol kecil kartun muncul atas kepala saya

tak juga
saya masih tak tahu
kenapa?
tolong beritahu saya
wahai encik lelaki kedua
pergi dari hidup lelaki pertama!

8 comments:

Ruby League... said...

ni luahan rasa atau script drama? pergh kalah script yg aku buat utk 36 site AG

rucAlica said...

ini ialah teka teki berbentuk cerita rakyat la...
takde kena mengena dengan script mahupun site AG..
:D

Ruby League... said...

apa yg d lakukan oleh lelaki kedua itu adalah betul.. nama pon lelaki... tetapi tahap keimanan dan kesetiaan lelaki pertama yg harus d pertikai.. kalau dia tak setia.. cari jer lain.. lelaki ramai kat malaysia..

rucAlica said...

betul la juge tu..nnt aku tolong bitau awek lelaki pertama..
ps : panadol ni byk pengalaman aaa!

Ruby League... said...

bior laaa aku ckp sendiri pada beliau..... (err... ni bukan crita pasal wanita kerdil AG ker?) hahahaha

rucAlica said...

cet.
wanita kerdil tersebut bersopan dan comel ko tau?

Ruby League... said...

tak penah pula aku nampak dia comel n sopan.... dia bulky n ganas.. hahahaha

rucAlica said...

ada nada dengki berunsurkan sayang ni nampaknya.
koh koh koh