Monday, March 3, 2008

..pillow talk..

hujung minggu lepas adalah hujung minggu terbaik!
well kocek berisi manakala tak payah kerja sabtu dan ahad.
dan kucing aku (nama dia abang) yang sakit haritu dah beransur sihat jadi tak perlu nak hantar kucing tersayang pegi vet. sebenarnya dia sakit mata je pun..kena cakar dengan dengan kucing hitam belakang rumah..kes rebut awek..dah abang tu kacak sikit dari dia pastu dah huduhkan muka abang pulak dah kenapa?..dengki sungguhla..

"abah kesian tengok abang mok ni.."
"kenapa bah?"
"yelah muka handsome tapi tak gak dapat awek.."
"er ntahlah abah, maybe dia tak cukup taf lagi..baru lawan kucing hitam kurus dah kalah.."

jadi hujung minggu diisi dengan perkara berfaedah seperti karoke menonton tv makan makan dan berjalan jalan he he he

yang penting hatiku senang...ye tak.

lepas gosok baju kerja smlm before tido aku borak dengan adik lelaki aku,idham..berikut merupakan perbualan kami..

"kak ica tak kemana ke mlmni?"
"takdelah.kenapa"
"kak ica ni tak bujang betul..hari cuti pegilah merayap ngn kawan-kawan..tengok am, smlm am pergi carik hantu kat bukit tunku.."
"eleh takde benda lain ke nak megah?cari hantu kire bujang ke?"
"tapi best kak ica..pegi ospital cheras pun am penah tau.."
"ape kejadahnye carik hantu?nnt dia ikot ko balik kan susah..tak pasal2 dia suka pulak ngn rumah kita nnt.."

pastu ade la lagi beberapa minit sebelum tido dia ceritakan pengalaman2 dia yang boleh dibuat iktibar..iktibar pebendanya tetibeje.seram jugakla cerita adik akuni..cerita pasal rumah botak Chin..dia ialah penjenayah yang rompak bank sbb nak tolong org susah..adik aku cerita rumah dia banglo atas bukit, tapi jalan nak naik kawasan berbukit tu memang seram la..lagi seram dari nak balik ke rumah nenek aku kat pahang. Dalam perjalanan dan gelap malam tu, dia dengan kawan2 dia nampak seorang lelaki tengah jogging..(tengah malam bute ni joging hape la kan) Bila dah sampai kawasan tu..suasana tetibe rase lain macam..Kelihatan rumah tu besar dan cantik tapibiasela rumah tinggal kan..bila masuk je kita boleh rase kehadiran 'benda' tu..aku cam was2 gak dengan cerita adik akuni, tapi beliau jarang menipu. jadi aku diam jela, layan jelah kan..
Dia masuk berempat rumahtu..

"kalo nak masuk kawasan camni kena ganjil kak ica.."
"apesal lak?"
"sbb takut nnt jadi genap.."

Terdapat 1 kolam renang kat banglo tu..sayup2 dari atas nampak kolam renang tu..kire kita naik terus kat atas rumahla..air kolam tu hitam je..aku ckpla..kalo difikirkan logika, tentulah rumah tinggal camtu tak ada air disalurkan lagi..kalopun air hujan, takkan sampai sekolam besar..dan adik lelaki akuni cerita lagi, dia takut sampai pegang2 tangan dengan kawan sebelah kanan dia.bila tengok muka kawan dia, kawan dia senyum..tapi bila padang kiri ade sorang lagi muka serupa..hish seram aku.
macamni aku rela la tak bujang.haih!

pernah jugak aku berniat nak ikut kawan2 cari hantu.tapi mendengar saje cukuplah.

ok cerita hantu ni berhenti di sini..takut..he he he..

No comments: